سفارش های مهم برای بهبود سلامت کودکان

سفارش های مهم برای بهبود سلامت کودکان رژیم آسان: رژیم آسان: از بین تمام کارها در سراسر جهان، فرزندپروری ممکنست چالش برانگیزترین آنها باشد. چه فرزند اول باشد چه آخر، والدین در رابطه با فرزندان خود خصوصاً کودکانشان چالش ها و مسئولیت های سنگینی خواهند داشت.


به گزارش رژیم آسان به نقل از ایسنا، طبق اعلام سازمان ملل متحد (UN)، روز جهانی کودک هر ساله در تاریخ ۲۰ نوامبر گرامی داشته می شود.
این تاریخ نخستین بار در سال ۱۹۵۴ میلادی به عنوان روز جهانی کودک تعیین شد. شعار امسال این روز جهانی تحت عنوان "شمول برای هر کودک" است و آموزش را به عنوان یک حق اساسی برای همه کودکان به رسمیت می شناسد. همین طور هدفِ آن، توانمندسازی کودکان برای داشتن آینده ای بهتر و جهانی برابرتر و فراگیرتر است.
اگرچه عوامل مختلفی در فرزندپروری وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه ای شود، اما سلامت فرزندان خصوصاً کودکان در اولویت قرار دارد.
به رغم پیشرفت های اخیر در پزشکی، شیوع بیماریهای مختلف در میان جمعیت های انسانی همچنان وجود دارد و دلیل اصلی این امر رفتارهای ناسالم و مضری است که در میان افراد رایج است. زمانی که والدین در انتخاب سبک زندگی مفید برای فرزندان خود شکست می خورند، رابطه آنها برای مثال با غذا و ورزش به شدت به خطر می افتد.
وادار کردن فرزندانتان برای تمرین یک سبک زندگی سالم از سنین پایین، سلامتی آنها را برای مدت طولانی تا بزرگسالی تضمین می نماید. با اهمیت تر از آن، حفظ سلامت فرزند تنها به مفهوم عاری بودن او از بیماریها نیست بلکه مجموعه ای از شاخصهای مربوط به سلامت جسمی، اجتماعی و روانی کودک را شامل می شود.
در ادامه به نقل از goodhealthall به چند سفارش مهم برای بهبود سلامت کودکان خواهیم پرداخت.
* برای معاینات پزشکی برنامه ریزی کنید
نوزادان و کودکان نوپا هر چند وقت یکبار نیاز به معاینات پزشکی منظم دارند تا اطمینان حاصل شود که به خوبی رشد می کنند. پزشکان بالینی رشد جسمی و ذهنی کودک شما را به دقت بررسی می کنند تا نگرانی های بالقوه سلامتی را در مراحل اولیه شناسایی کنند. این معاینات ممکنست لطمه های زایمان را در نوزادان در مراحل اولیه تشخیص دهد که برای دریافت کمک در زمانی که مشکل هنوز قابل درمان است، بسیار اهمیت دارد.
* واکسیناسیون کودکان را جدی بگیرید
نوزادان تنها با آنتی بادی هایی متولد می شوند که از مادران در دوران حاملگی به آنها منتقل می شود. اما این محافظت موقتی است و به زودی نوزاد را مستعد مبتلاشدن به بیماری می کند. واکسن ها نقش حیاتی در پیش گیری از بیماریها و کاهش انتقال آنها دارند. از آنجا که ایمنی کودک شما هنوز بطور کامل توسعه نیافته است، باید اقداماتی را برای صیانت از آنها در مقابل عوامل عفونی بالقوه انجام دهید. این اقدام پیشگیرانه تضمین می نماید که کودک شما بدون خطر مبتلاشدن به بیماری شدید رشد می کند. بطور کلی، واکسن های هپاتیت ب، سرخک، اوریون، سرخجه، فلج اطفال، آنفلوآنزا و دیفتری به کودکان در دوران رشد تزریق می شود. همین طور این واکسن ها می باست در زمان مناسب به کودکان تزریق شوند.
* ضرورت توجه به تغذیه سالم
هر چه زودتر فرزندان خودرا به خوردن غذاهای سالم و مغذی تشویق کنید، شانس آنها برای داشتن یک زندگی کامل و سالم بیشتر است. در صورتیکه کودکان کم سن نمی توانند غذاهای جامد مصرف کنند، شما همچنان باید مراقب باشید که چه غذایی به آنها می دهید و هر چند وقت یکبار این کار را انجام می دهید. به عنوان مثال، بااینکه غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده به آسانی در دسترس هستند، اما همیشه عاقلانه ترین انتخاب غذایی نیستند. افزودنی ها و مواد شیمیایی موجود در این مواد هرچند ممکنست از جنبه هایی به رشد سریع تر کودک شما کمک نماید اما در عین حال موجب می شود که بعداً و در سنین بالاتر به عوارضی مانند دیابت و چاقی مبتلا شود. هنگامی که کودک شما از سن شیردهی فراتر رفت، می توانید میوه ها و سبزیجات تازه را به هر شکلی که می تواند مصرف کند به او بدهید. این گروههای غذایی بطور قابل توجهی به رشد، قدرت عضلانی و ایمنی کودک شما کمک می کنند. علاوه بر این، اعمال عادات غذایی سالم از سنین پایین، شانس کودکان را برای اتخاذ سبک زندگی مشابه در بزرگسالی می افزاید.
* داشتن فعالیت بدنی منظم
فعالیت بدنی به فرزند شما کمک می نماید تا به فردی سالم و پرانرژی تبدیل گردد که می تواند برای جامعه مفیدتر باشد. ورزش منظم نه فقط برای بزرگسالان بلکه برای کودکان نیز ضرورت دارد. برای تشویق فرزندانتان به تناسب اندام، آنها را تشویق کنید به پارک بروند، دوچرخه سواری کنند، در ورزش شرکت نمایند یا با دوستان خود بازی کنند. چنین کارهایی منجر به سه عنصر اصلی تناسب اندام می شود که عبارتند از: استقامت، انعطاف پذیری و قدرت.
اگرچه ورزش منظم فواید مختلفی دارد اما فعال ماندن اساساً:
- ماهیچه ها و استخوان های قوی تری به وجود می آورد.
- خطر مبتلاشدن به دیابت را می کاهد.
- از چاقی جلوگیری می کند.
- نگرش بهتر به زندگی را ترویج می کند.
- از تجمع چربی عضلانی جلوگیری می کند.
کودکانی که به کارهای بدنی می پردازند نیز با افزایش سن بیشتر به ورزش خواهند پرداخت. این سبک زندگی بطور قابل توجهی به جلوگیری از بیماریهای مزمن و شدید مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و سرطان - که علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان هستند - کمک می نماید.
* الگوهای منظم خواب برای کودک خود ایجاد کنید
آگاهی از ساعات استراحت سفارش شده مناسب برای هر فرد، جوان یا پیر بسیار اهمیت دارد. کودکان نیز به خواب نیاز دارند تا انرژی خودرا بازیابند و زود خسته نشوند. داده های تحقیقات نشان می دهد که بدن هورمون های رشد ضروری برای رشد کودک شما را هنگام خواب ترشح می کند.
الگوهای خواب خیلی کم یا مختل کننده می تواند منجر به ضعیف شدن کودک و خسته شدن وی در اوایل روز شود. برای جلوگیری از این امر، کودک خودرا تشویق کنید زودتر بخوابد و زمان مشخصی را برای خوابیدن او تعیین کنید. کسانی که عادت دارند زود بخوابند، اغلب سحرخیز هستند. این عادت، بازده کاری و عملکرد افراد را بهبود می بخشد و این افراد در طول روز که بیشترین فعالیت را دارند عملکرد بهتری خواهند داشت.
* بهداشت را رعایت کنید
کودکان رفتارها و عادات خودرا با یادگیری از محیط و بزرگسالان اطراف خود اتخاذ می کنند. به عنوان والدین یا سرپرستان، شما منبع اصلی آنها برای دریافت این اطلاعات هستید. بنابراین، آگاهانه یا ناآگاهانه، هر کاری که انجام می دهید در نهایت نگرش فرزندتان را به تصویر می کشد. بنابراین، باید مراقبت بیشتری را برای گنجاندن برخی اقدامات بهداشتی در برنامه روزمره خود انجام دهید. انجام این کار به کودک شما کمک می نماید تا با این عادات سازگار شود و از بیمار شدن در امان بماند. برای مثال، از آنجا که میکروب ها و ارگانیسم های باکتریایی دائماً کودکان را احاطه کرده اند، آنها در معرض خطر بالایی برای مبتلاشدن به بیماریهای عفونی هستند. با اینحال با شستن دست ها قبل و پس از هر وعده غذایی می توانند این خطر را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. عادات بهداشتیِ دیگری که می توانید در کودک خود ایجاد کنید عبارتند از:
- مسواک زدن
- استحمام
- پوشاندن بینی و دهان خود در هنگام عطسه یا سرفه کردن
- کوتاه کردن ناخن ها
- پوشیدن لباس تمیز
فرزندپروری یک پروسه یادگیری و بهبود مستمر است که فقط والدین می توانند آنرا مطابق با نیازهای فرزندشان تغییر دهند.




منبع:

1401/08/30
13:05:42
5.0 / 5
247
تگهای خبر: آموزش , برنامه , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
رژیم آسان - easy Diet
easydiet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رژیم آسان محفوظ است

رژیم آسان

رژیم غذایی لاغری آسان