میكروب های روده در بی اشتهایی نقش دارند

میكروب های روده در بی اشتهایی نقش دارند به گزارش رژیم آسان نتایج یک مطالعه جدید در انگلیس نشان داده است میکروب های روده نقش مهمی در بی اشتهایی ناشی از اختلال در غذا خوردن دارند.


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، محققان دانشگاه آکسفورد در این مطالعه متوجه شدند که میکروب های روده می توانند نقش مهمی بر اشتها، وزن و مسایل روانی مانند اضطراب و رفتار وسواسی داشته باشند.
آنا غنچولسکو از کالج کورپوس کریستی آکسفورد و نویسنده این مطالعه اظهار داشت: «بی اشتهایی عصبی» یک اختلال روان پزشکی بسیار شایع است و می تواند به طرز باور نکردنی ناتوان کننده یا حتی کشنده باشد اما درمان آن بسیار دشوار است، اخیرا مطالعه در زمینه این ایده که میکروب های روده بر خیلی از جنبه های سلامتی ما همچون سلامت روان تاثیر دارند، علاقه خیلی از محققان را به خود جلب کرده است.
افراد مبتلا به بی اشتهایی، غذا خوردن خویش را محدود می کنند و به طرز خطرناکی لاغر می شوند اما با این وجود امکان دارد باور داشته باشند که چاق هستند.
دکتر فیل برنت استادیار گروه روانپزشکی دانشگاه آکسفورد که در نوشتن این مطالعه همکاری داشت، اظهار داشت: به نظر می آید در بی اشتهایی جوامع میکروبی روده از تنوع کمتری برخوردار می باشند و گونه های مضر آنها هم بیشتر هستند.
وی اضافه کرد: بعنوان مثال، نتایج تحقیقات قبلی نشان داده است که بیماران مبتلابه بی اشتهایی امکان دارد باکتری بیشتری داشته باشند که لایه محافظ مخاط روده را هضم کرده و «نشت» ایجاد می کنند که به التهاب مزمن منجرمی شود که با علایم روان پزشکی همراه می باشد. سایر میکروب های موجود در روده مبتلایان به بی اشتهایی امکان دارد اشتها و متابولیسم انرژی را تحت تأثیر قرار دهند و هر دو مورد می توانند بر بی اشتهایی تأثیر داشته باشند.



با این حال، معلوم نیست که آیا فقدان تعادل میکروب های روده در بیماران مبتلا به بی اشتهایی به این بیماری کمک می نماید یا اینکه این مورد تنها تاثیری از رژیم غذایی کاملا محدودشده در این افراد است.
محققان در این مطالعه که بر روی موش ها انجام شد، نمونه های مدفوع بیماران مبتلا به بی اشتهایی را به روده موش هایی منتقل کردند که هیچ نوع میکروبیومی نداشتند.
نتایج این مطالعه نشان داد: این موش ها در مقایسه با سایر موش ها که مدفوع بیماران سالم را دریافت کرده بودند، وزن کمتر و رفتارهای اضطراب آور و وسواسی بیشتری داشتند، این نتایج نشان داده است که باکتری های تغییر یافته روده امکان دارد به بروز علائم مشابه در بیماران مبتلا به بی اشتهایی کمک نماید.
درحالی که این نتایج مقدماتی هستند اما نشان می دهند که هدف قرار دادن میکروبیوم روده می تواند درمان مناسبی برای بی اشتهایی باشد. ارتقاء و حفظ تعادل بهتر میکروب های روده می تواند به کاهش بعضی از علایم بی اشتهایی کمک نماید. بنابراین، امکان دارد درمان هایی مانند مصرف مکمل های پروبیوتیک یا انتقال میکروبیوم را شامل شود.
یافته های این مطالعه در مجله Frontiers in Psychiatry انتشار یافته است.


1399/10/26
23:12:37
0.0 / 5
819
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
رژیم آسان - easy Diet
easydiet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رژیم آسان محفوظ است

رژیم آسان

رژیم غذایی لاغری آسان