تماشای بیش از اندازه تلویزیون مغز را كند می كند

تماشای بیش از اندازه تلویزیون مغز را كند می كند به گزارش رژیم آسان محققان دانشگاه کلمبیا واقع در آمریکا دریافتند افراد میانسال که بیش از اندازه تلویزیون تماشا می کنند، در دوران پیری بیشتر از سایرین در معرض زوال حافظه و قدرت استدلال قرار دارند.



به گزارش روز یکشنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، بر طبق این تحقیقات حتی تماشای تلویزیون به میزان متوسط هم می تواند قابلیت های شناختی مغز را در دوران پیری کم کند.

این تحقیقات با کمک ۶۵۰۰ داوطلب انجام گرفت که دریک دوره ۶ ساله از اواسط دهه ۸۰ تا ۹۰ میلادی حدودا به یک میزان تلویزیون تماشا می کردند. این داوطلبان بر مبنای مدت زمان تماشای روزانه تلویزیون در سه گروه طبقه بندی شدند و آزمایش های مختلفی برای ارزیابی قابلیت های شناختی و کارآیی مغز آنها انجام گرفت.

در نتیجه این آزمایش ها مشخص شد افرادی که در دوره مورد مطالعه به میزان متوسط یا زیاد تلویزیون تماشا می کردند، در مقایسه با سایرین هفت درصد بیشتر گرفتار افت کارآیی شناختی شده اند.

البته به قول محققان هنوز معلوم نیست این وضعیت نتیجه نگاه کردن به تلویزیون است یا نشستن بیش از اندازه و بی تحرکی باعث بروز آن می شود.

رژیم غذایی هم نقش بسیار مهمی در توقیت حافظه و عملکرد مغز دارد. در ادامه به مواد غذایی اشاره شده است که غذای مغز هستند و با مصرف آنها میتوان مطمئن بود که مغز در بهترین حالت خود قرار دارد.

۱-ماهی: ماهی غذای مغز است. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی، به رشد مغز کمک می کنند. این ماده غذایی منبع بی نظیر پروتئین است و با تأمین اسیدهای آمینه مورد نیاز، به مغز در برقراری ارتباط با سایر اعضای بدن کمک می نماید.

۲-تخم مرغ: تخم مرغ حاوی نوعی ویتامین B به نام کولین است که به بهبود حافظه کمک می نماید.

۳-آجیل: یک منبع غنی از ویتامین E و فولات است. فولات نوعی ماده معدنی است که برای توسعه مغز حیاتی می باشد. مصرف ویتامین E کمک می نماید که از بروز بیماری هایی مانند زوال عقل و آلزایمر جلوگیری شود.

۴-انواع کلم: کلم بروکلی، برگ کلم و گل کلم، منبع خوبی از ویتامین K هستند که به بهبود عملکرد شناختی کمک می کنند. همینطور کلم حاوی ماده ای به نام سولفورافان است که سبب افزایش بهره هوشی شده و از زوال عقل جلوگیری می کند.

۵-انواع توت، بخصوص بلوبری: خانواده توت ها با آنتی اکسیدان های قوی، از بروز انواع سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری می کنند و در تقویت حافظه موثرند. مطالعات نشان می دهد افرادی که بامداد ناشتا یک کاسه کوچک بلوبری مصرف می کنند، مغز فعال تر و تمرکز بهتری دارند.

۶-مغز آفتابگردان و کدو تنبل: این دانه ها منبع خوبی از ویتامین E، منیزیم و امگا ۳ هستند و علاوه بر افزایش حافظه، مغز را در حالت آرامش و تمرکز قرار می دهند.

۷- گوجه فرنگی: آنتی اکسیدان قوی موجود درگوجه فرنگی لیکوپن نام دارد و از صدمه رادیکال های آزاد به مغز جلوگیری می کند و نقش مهمی در پیشگیری از آلزایمر دارد.

گزارش کامل این تحقیقات در کنفرانس Epidemiology، Prevention، Lifestyle and Cardiometabolic Health که توسط انجمن آمریکایی قلب برگزار شد، عرضه شده است.


1400/03/02
12:54:48
5.0 / 5
170
تگهای خبر: آموزش , بیمار , بیماری , تخم مرغ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
رژیم آسان - easy Diet
easydiet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رژیم آسان محفوظ است

رژیم آسان

رژیم غذایی لاغری آسان