حمایت آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل علوم پزشكی مشهد از پژوهش های درمان محور

حمایت آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل علوم پزشكی مشهد از پژوهش های درمان محور رژیم آسان: آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل مركز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشكی مشهد از پژوهشگران با پژوهش های درمان محور در حوزه استخوان و مفصل حمایت می كند.


به گزارش رژیم آسان به نقل از ایسنا، دكتر علی مرادی، رئیس آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل دانشگاه علوم پزشكی مشهد اظهار نمود: آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل مركز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشكی مشهد با جذب اعتبارات اهدایی و همیاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه كار خویش را از آغاز سال ۱۳۹۷ و در فضایئی بالغ بر ۲۰۰ متر مربع آغاز كرد. این آزمایشگاه به پژوهش های درمان محور در حیطه های مهندسی بافت، بیومواد و بیومكانیك اختصاص یافته است و نخستین آزمایشگاه تحقیقاتی از نوع خود در میان دانشگاه های علوم پزشكی كشور به حساب می آید.
مرادی هدف از تاسیس این آزمایشگاه را فراهم آوری زیرساخت های پژوهشی برای همگرایی محققان علوم پایه و متخصصین بالینی كلیه رشته های در رابطه با مطالعات مفصل و استخوان عنوان نمود و اظهار داشت: در این آزمایشگاه تلاش می شود تا ایده های بالینی به پروژه های تحقیقاتی عینی تجربی تبدیل و بعد از طی تست های آزمایشگاهی وارد مرحله تولید محصولات فناوری و ایجاد استارتاپ های تجاری شوند.
وی تصریح كرد: این آزمایشگاه ضمن استقبال از تمام محققان و صاحبان ایده در حوزه مطالعات استخوان و مفصل، آمادگی عرضه دوره های كارآموزی و انجام پروژه های دانشجویی در رشته های مهندسی بافت، زیست مواد مهندسی پزشكی و بیومكانیك را داراست.
مرادی به بعضی از پروژه های در حال اجرای این آزمایشگاه اشاره نمود و اظهار داشت: طراحی، ساخت و بهینه سازی مش بخیه تاندون های ظریف، ساخت و بهینه سازی داربست های غضروفی با منشاء ماتریكس غضروفی، طراحی، ساخت و بهینه سازی داربست با استفاده از تكنولوژی پرینت سه بعدی، اصلاح سطح آنتی بیوتیكی شانزپین های ارتوپدی و ساخت و بهینه سازی بیدهای آنتی بیوتیكی همچون پروژه های در حال اجرا به حساب می آید.
رئیس آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل دانشگاه علوم پزشكی مشهد خاطرنشان كرد: همچون تجهیزات و خدمات قابل عرضه در آزمایشگاه مطالعات استخوان و مفصل می توان به دستگاه های الكتروریسی، تستر مكانیكی، پرینتر سه بعدی، فیوم هود، میكروسكوپ نوری، وكیوم آون، هات پلیت و استیرر مغناطیسی و سانتریفیوژ اشاره نمود كه این خدمات از راه سامانه یكپارچه مدیریت و عرضه خدمات آزمایشگاه جامع تحقیقات علوم پزشكی مشهد در دسترس عموم پژوهشگران قرار می گیرد.




منبع:

1398/09/07
12:17:22
5.0 / 5
4021
تگهای خبر: پزشك , تكنولوژی , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
رژیم آسان - easy Diet
easydiet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رژیم آسان محفوظ است

رژیم آسان

رژیم غذایی لاغری آسان