رئیس پژوهشكده پیشگیری اولیه بیماری های غیر واگیر خبر داد

كتابی كه به سفارش ناشر بین المللی اشپرینگر تالیف شد

كتابی كه به سفارش ناشر بین المللی اشپرینگر تالیف شد رژیم آسان: رئیس پژوهشكده پیشگیری اولیه بیماری های غیر واگیر و مولف كتاب بین المللی پیشگیری اولیه از بیماریهای غیر واگیر اظهار داشت: كتاب پیشگیری اولیه از بیماری غیر واگیر به سفارش ناشر اشپرینگر با همكاری محققان داخلی و خارجی به شكل الكترونیكی و مكتوب به چاپ رسید كه افتخاری برای دانشگاه علوم پزشكی اصفهان به حساب می آید.


به گزارش رژیم آسان به نقل از ایسنا، دكتر رؤیا كلیشادی در مورد چاپ این كتاب اظهار نمود: اشپرینگر یك ناشر بین المللی است كه كتب آكادمیك و مجلات تخصصی علمی، كتاب های الكترونیكی و مجلات مروری علمی، (STM) فنی و پزشكی را منتشر می كند و در برلین قرار دارد.

بر مبنای اعلام دانشگاه علوم پزشكی اصفهان، با سفارش اشپرینگر به رئیس پژوهشكده پیشگیری اولیه بیماری غیر واگیر، تالیف كتاب پیشگیری اولیه بیماریهای غیرواگیر كه بیشتر از ۱۰ سال تحقیق در این عرصه صورت گرفته است، در هشت فصل و ۶۷ صفحه صورت گرفت.

دكتر كلیشادی با اشاره به اینكه پروپوزال و طرح اولیه آن دو سال قبل داده شد، افزود: در این كتاب جدیدترین تحقیقاتی كه در حوزه پیشگیری اولیه از بیماری های غیرواگیر صورت گرفته بود، آورده شده است و همینطور بخش هایی از این كتاب توسط محققان در آمریكا و بخصوص آلمان تنظیم شده است.

مولف كتاب بین المللی پیشگیری اولیه از بیماری های غیر واگیر افزود: در این كتاب با فصل هایی همچون رویكرد چرخه زندگی برای جلوگیری از بیماری غیر واگیر، بیماری اپی ژنتیك و بیماری غیر واگیر مشترك، نقش مواد شیمیایی مختل كننده محیط زیست در ایجاد بیماری های غیر واگیر، تغذیه اولیه زندگی و بیماری غیر واگیر، پیشگیری مبتنی بر خانواده از عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی در كودكان با تغییر شیوه زندگی، مطالعه قلب PEPخانواده، رو به رشد بیماری كلیوی مزمن، راهكارهای پیشگیری برای به تاخیر انداختن خطر پیشرفت برای ESRD، پیشگیری و كنترل چاقی كودكان و ستون فقرات در جلوگیری از بیماری غیر واگیر آشنا می شویم.

وی با اشاره به اینكه امروز بیماری های غیر واگیر دغدغه تمام جوامع در دنیا شده است، اعلام نمود: با عنایت به اینكه بیماری های غیرواگیر درمان ندارد و تنها با دارو كنترل می شوند، به همین لحاظ پیشگیری اولیه كه به دوران بارداری، جنینی، شیرخوارگی و نوزادی بر می گردد، بسیار اهمیت دارد؛ چونكه كه عدم كنترل آن سبب بروز علامت در بزرگسالی می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان اظهار داشت: در بروز بیماری های غیرواگیر شاهد یك برهم كنشی ازعوامل مختلفی همچون عوامل محیطی و شیوه زندگی و عوامل ارثی هستیم كه با كنترل ریزفاكتورهایی می توانیم از بروز بیماری های غیرواگیر پیشگیری نماییم.

دكتر كلیشادی، غربالگری و شناسایی در حوزه بیماری های غیرواگیر را مهم و ضروری خواند و اضافه كرد: بیماری های غیرواگیر مثل دیابت، فشارخون بالا، پوكی استخوان و بیماری های كبدی و ریوی و سرطان از مهمترین بیماری های غیرواگیر است و این در حالیكه امروز دیگر بیماری های واگیر و عفونی كنترل شده است.

وی با اشاره به اینكه قیمت این كتاب بیشتر از یكصد یورو ارزش گذاری شده است، خاطرنشان كرد: هم اكنون خلاصه ای از این كتاب بین المللی در حوزه پیشگیری اولیه از بیماری غیر واگیر كه به زبان انگلیسی تالیف شده است توسط لینك https: //link.springer.com/book/10.‎1007%2F978-3-030-10616-4 قابل دسترسی است.




1398/05/27
13:21:33
5.0 / 5
4241
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , تغذیه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
رژیم آسان - easy Diet
easydiet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رژیم آسان محفوظ است

رژیم آسان

رژیم غذایی لاغری آسان