كارشناس تغذیه تاكید كرد؛

حداکثر مصرف روزانه نمک در سنین مختلف

حداکثر مصرف روزانه نمک در سنین مختلف به گزارش رژیم آسان، رئیس گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر دریافت یُد کافی بخصوص برای خانم هایی که تصمیم به حاملگی دارند و مادران آبستن و شیرده، تاکید نمود.



به گزارش رژیم آسان به نقل از مهر، فرشته فزونی، با اشاره به تبلیغات نادرست در مورد نمک دریا (تصفیه نشده و فاقد ید)، سنگ نمک و نمک های رنگی، اظهار داشت: مصرف این نمک ها به سبب داشتن فلزات سنگین و آلودگی با آلاینده های شیمیایی بسیار مضر بوده و با خطر ایجاد سرطان همراه هستند.
وی اضافه کرد: نمک یددار تصفیه شده فاقد هرگونه ناخالصی است و مصرف نمک یددار در حد سفارش شده برای تمام افراد جامعه لازم است و عارضه جانبی ندارد.
فزونی اشاره کرد: بیماران مبتلا به بیماریهای قلبی عروقی، کلیوی و یا سایر بیماران مقدار مصرف روزانه نمک خودرا طبق نظر پزشک معالج و مشاور تغذیه تنظیم کنند.
رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: افراد برای تامین یُد مورد نیاز بدن باید از نمک یددار تصفیه شده به مقدار کم و با شرایط نگهداری مناسب بهره گیرند.
وی اشاره کرد: برای پایدار ماندن یُد باید نمک را در ظروف دربسته و تیره و دور از نور نگهداری کرد و نمک در آخر پخت به غذا اضافه شود؛ همین طور هنگام خرید، نمک یددار تصفیه شده دارای بسته بندی مناسب، پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا انتخاب گردد.
به گفته این کارشناس تغذیه، طبق سفارش سازمان بهداشت جهانی، حداکثر مقدار مصرف روزانه نمک در افراد زیر ۵۰ سال سالم کمتر از پنج گرم و در افراد بالای ۵۰ سال، کودکان و بیماران قلبی و عروقی، فشارخون بالا و…، روزانه کمتر از سه گرم است. البته این میزان نمک شامل نمک های پنهان در غذا مانند نان، پنیر و سایر انواع مواد غذایی هم می شود.


منبع:

1403/03/19
11:44:34
5.0 / 5
226
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , تغذیه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
رژیم آسان - easy Diet
easydiet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رژیم آسان محفوظ است

رژیم آسان

رژیم غذایی لاغری آسان