رییس دانشگاه علوم پزشكی قم:

1400 کادر درمان قم دز سوم واکسن کرونا را دریافت نمودند

1400 کادر درمان قم دز سوم واکسن کرونا را دریافت نمودند به گزارش رژیم آسان ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه یک هزار و 408 نفر از کادر درمان این استان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت نمودند، اظهار داشت: به زودی افراد بالای 60 سال نیز می توانند دُز سوم را تزریق کنند.


به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علم پزشکی قم، محمدرضا قدیر دراین زمینه اضافه کرد: تا حالا یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۳۵۵ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده که ۷۳۲ هزار و ۹۷۳ نفر دُز اول و ۴۳۷ هزار و ۹۷۴ نفر نیز دُز دوم را دریافت کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در استان نیز به ۶۶.۵ درصد رسیده است، افزود: هم اکنون از نظر واکسیناسیون در کشور عقب هستیم و امیدواریم این عدد با همکاری مردم به بالای ۸۰ درصد برسد.
وی با اشاره به اینکه از نظر زیرساخت های واکسیناسیون در کشور رتبه سوم را با ۱۸ مرکز تجمیعی، ۲ مرکز شبانه روزی، ۲ اتوبوس آمبولانس سیار، ۲۸ مرکز جامع شهری و ۱۴ مرکز روستایی دارا هستیم، اظهار داشت: اما از نظر تزریق واکسن نیازمند همکاری مردم با کادر درمان می باشیم.
قدیر با اشاره به اینکه راه های پیش گیری از موج بعدی کرونا در استان قم، واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است، اضافه کرد: واکسن "پاستو کووک" در استان به افراد بالای ۱۸ سال نیز تزریق می شود.
وضعیت کرونائی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته بود، برمبنای رنگ بندی اپلیکیشن ماسک، از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطر و نارنجی کرونائی شد و از ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمد.
ویروس کرونا سبب بیماری عفونی «کووید ۱۹» می شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری بعنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ بصورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.
«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و همچون راه های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان سفارش می کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خودرا با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله گذاری اجتماعی» سفارش شده است.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به آدرس webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به آدرس اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ایرانیان می توانند بمنظور تعیین زمان بندی و نوبت دهی «تزریق واکسن بیماری کووید۱۹» برای گروههای سنی اعلام شده و نیز ثبت نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا» به آدرس اینترنتی https: //salamat.gov.ir مراجعه کنند.
همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در ارتباط با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت نمایند.



منبع:

1400/08/18
11:23:41
5.0 / 5
491
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , خانواده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
رژیم آسان - easy Diet
easydiet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رژیم آسان محفوظ است

رژیم آسان

رژیم غذایی لاغری آسان