استاندار:

همدان در كنترل ویروس كرونا موفق عمل كرد

همدان در كنترل ویروس كرونا موفق عمل كرد به گزارش رژیم آسان ایرنا- استاندار همدان اظهار داشت: برنامه ریزی و اجرای خوب مصوبات ستاد کرونا، فعالیت مطلوب کادر علوم پزشکی، اعضای ستاد استانی و همراهی مردم سبب شد همدان بیشتر از گذشته در کنترل ویروس موفق عمل کند.


به گزارش رژیم آسان به نقل از ایرنا؛ سید سعید شاهرخی روز شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا عنوان کرد: به قول علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، همت خوبی برای کاهش انتشار کرونا و مرگ و میرهای ناشی از آن در استان همدان شکل گرفته است.
وی قدردانی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا از مسئولان استان همدان را زمینه ای برای ترغیب و تشویق اعضای ستاد در پیشبرد جدی و با قوت اهداف دانست و ابراز امیدواری کرد این قدردانی ها سبب رها کردن کارها و تکالیف نشود.
استاندار همدان از مسئولان ستاد مدیریت کرونا و کمیته های زیر مجموعه خواست تلاش خویش را برای توقف آمار مبتلایان به این ویروس و همینطور کاهش و سیر نزولی این آمار به کار بندند.
شاهرخی عنوان کرد: ۲ شهرستان رزن و درگزین هم باید مورد توجه مسئولان باشند و در این راستا تیمی از علوم پزشکی در این شهرستان ها حضور یافته و نشست مشترکی با فرمانداران و شبکه بهداشت برای اصلاح وضعیت موجود برگزار کند.
وی تصریح کرد: اجازه برگزاری تجمع به بهانه برگزاری عروسی و مجلس ترحیم نباید داده شود و در صورت مشاهده عامل تهدید کننده سلامت عمومی جامعه فرد متخلف ابتدا ارشاد سپس در صورت تمرد و تداوم تخلف احضار و بازخواست شود.
استاندار همدان افزود: مسئولان مراکز بهداشتی، دهیاران و بخشداران در اینباره ورود کرده و تذکر و اخطارهای لازم را بدهند چون که در ۹۰ درصد موارد افراد به سفارش ها و تذکرها توجه کرده و تنها ۱۰ درصد بی توجه هستند.
شاهرخی اضافه کرد: باید از ظرفیت دهیاران و بخشداران برای پیشگیری از برگزاری تجمع همچون مراسم عزا و عروسی بهره برد و در صورت بی توجهی افراد، مبحث تخلف از راه مراکز بهداشتی به دادستانی اطلاع رسانی شود.
وی درباره گزارش عرضه شده در این جلسه در خصوص بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک همدان بیان نمود: این مراکز بعنوان یکی از عوامل آلودگی باید هر چه سریعتر توسط نیروی انتظامی تعیین تکلیف شوند.
استاندار همدان عنوان کرد: با عنایت به اجرای طرح شهید سلیمانی انتظار می رود نیروهای فعال در این طرح ارتباطات اجتماعی خود با مردم را بیشتر کرده که در این راستا باید از نیروهای آموزش دیده و توانمند بهره گرفت.
شاهرخی با اشاره به اینکه کوتاهی در رعایت پروتکل های بهداشتی مساوی با افرایش بیماری است اضافه کرد: با اضافه شده شهرستان ملایر به جمع شهرستان های دارای وضعیت آبی می توان اظهار داشت که دو سوم جمعیت استان همدان هم اینک در وضعیت آبی کرونایی هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: تابحال یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۱۴ نفر در کشور به صورت قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۸۰۷ نفر رسیده است.
به گزارش رژیم آسان به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از مبتلا شدن به این ویروس در کشور اضافه کرد: از روز گذشته تا امروز ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ و بر مبنای معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۵۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۱۴ نفر رسید.




منبع:

1399/11/11
21:58:15
0.0 / 5
793
تگهای خبر: آموزش , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
رژیم آسان - easy Diet
easydiet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رژیم آسان محفوظ است

رژیم آسان

رژیم غذایی لاغری آسان