رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت خبر داد:

تصویب تعرفه های پزشكی تا اواسط بهمن در شورایعالی بیمه سلامت

تصویب تعرفه های پزشكی تا اواسط بهمن در شورایعالی بیمه سلامت رئیس دبیرخانه شورایعالی بیمه سلامت درباره زمان تصویب تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی در این شورا و اعلام به هیات دولت اظهار داشت: همه تلاش ما این است که تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۰ تا اواسط بهمن ماه در شورایعالی بیمه سلامت مصوب و سپس برای تصویب به هیات دولت اعلام گردد.


به گزارش رژیم آسان به نقل از ایرنا از سازمان بیمه سلامت، سید سجاد رضوی روز سه شنبه درباره تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۰ اضافه کرد: تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۰ با در نظر گرفتن شاخص هایی مانند تورم، سیاست های درمانی، حقوق و دستمزد و بر مبنای حقیقت های موجود در کشور تعیین می شود.
وی افزود: بر مبنای قانون، شورایعالی بیمه سلامت باید تا پیش از آخر سال، تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی را تصویب و به هیات دولت ارسال نماید. در سالهای مختلف به علل گوناگون، تعرفه ها دیرتر اعلام گردید که این مورد سبب تلاطم در بازار اقتصاد سلامت می شود.
رضوی اظهار داشت: دبیرخانه شورایعالی بیمه سلامت وظیفه دارد تا نظر اعضای این شورا را جمع آوری کرده و به تصویب شورایعالی بیمه سلامت برساند و سپس تعرفه ها به سازمان برنامه و بودجه می رود و بعد در هیات دولت تصویب می شود.
رییس دبیرخانه شورایعالی بیمه سلامت اظهار نمود: ملاک کار اعضای دبیرخانه شورایعالی بیمه سلامت در زمینه تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی، ماده ۹ قانون احکام دائمی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است.
رضوی اضافه کرد: هدف نهایی این است که پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت افزایش پیدا نکند. چونکه هر چقدر تعرفه واقعی تر باشد و کمک دولت افزایش پیدا کند، پرداختی از جیب مردم کمتر می شود. این مورد یکی از شاخصهای مهم بررسی کشورها از لحاظ تأمین منابع سلامت و یکی از شاخص های رفاهی به حساب می آید.
وی اظهار نمود: البته دولت در سالهای مختلف، حمایت های مناسبی از حوزه سلامت داشته است. حداکثر تلاش این است که فشار اقتصادی کمتری به مردم وارد شود. در حوزه سلامت سعی شده که میزان پرداختی از جیب مردم تغییری نکند. همینطور تلاش می شود با تعرفه واقعی، میزان پرداختی مردم کاهش پیدا کرده و همزمان با گسترش سطح خدمت، عمق خدمت هم افزوده شده و حمایت بیشتری از اقشار ضعیف جامعه صورت گیرد.



1399/10/16
11:47:37
0.0 / 5
1048
تگهای خبر: پزشك , خدمات , درمان , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
رژیم آسان - easy Diet
easydiet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رژیم آسان محفوظ است

رژیم آسان

رژیم غذایی لاغری آسان