تولید پانسمان هایی كه با ایجاد فاكتور رشد انواع زخم را ترمیم می كند

تولید پانسمان هایی كه با ایجاد فاكتور رشد انواع زخم را ترمیم می كند به گزارش رژیم آسان یكی از شركت های مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیركبیر با استفاده از زیست پلیمرها به ساخت پانسمان هایی دست پیدا كردند كه با ایجاد فاكتورهای رشد درون سلولی امكان ترمیم انواع زخم ها و سوختگی های نوع یك و دو را فراهم می آورد.


به گزارش رژیم آسان به نقل از ایسنا، تمامی انسانها از دیر باز تابحال صدمه دیدگی هایی كه منجر به زخم شود را تجربه كرده اند و درمان زخم و آثار باقیمانده از آن همواره نگرانی هایی را به دنبال داشته است.

به منظور درمان چنین جراحت هایی محققان همواره در كوشش برای ابداع روش های جدیدی بودند كه سرعت و كیفیت درمان زخم ها را افزایش دهد. در این راستا یكی از شركت های مستقر در برج فناوری امیركبیر با هدف ایجاد نوآوری در سلامت، فعالیت رسمی خویش را از سال ۱۳۹۴ در این زمینه شروع كرد. این شركت طی ۸ سال پژوهش و تحقیق به تكنولوژی پیشرفته ای در زمینه طراحی و تولید پانسمانی نوین با ساختار مشابه پوست انسان دست پیدا كردند.

تولید نخستین محصول قدرتمند خود، با عنوان پانسمان ماتریكس كلاژن TEBADERM® همچون محصولات این شركت است كه در جهت كاهش هزینه های بیماران تولید شده است.

پانسمان ماتریكس كلاژن TEBADERM® دارای ساختار مشابه ماتریكس خارج سلولی و زیست پلیمرها است كه از راه ایجاد محیط طبیعی برای سلول های بدن، شرایطی بهینه و بدون استرس را برای سلول ها فراهم می آورد.

این امر منجر به حضور فاكتورهای داخلی رشد سلولی و افزایش پایداری آنها در محل صدمه دیده شده و درنتیجه سبب افزایش سرعت تقسیم سلولی و روند ترمیم زخم می شود.

این پانسمان، ماتریكس منعطف و با قابلیت قرارگیری روی انواع سطوح زخم است، ضمن آنكه با بهره گیری از تكنولوژی منحصر به فرد به كار رفته در تولید آن سبب كاهش احتمال بروز حساسیت و عدم صدمه بافتی هنگام تعویض پانسمان می شود.

چسبندگی مناسب به سطح زخم، كنترل بصری زخم، حفظ رطوبت مناسب، جذب اگزودا ناشی از زخم، امكان برش مناسب با سایز زخم، افزایش سرعت ترمیم از دیگر خصوصیت های پانسمان تولید شده است.
پانسمان ماتریكس كلاژن در درمان تمامی انواع زخم ها همچون زخم های دیابتی بدون عفونت، زخم بستر، سوختگی درجه یك و ۲، زخم های ناشی از شیردهی، زخم اگزوداتیو حاد و مزمن و زخم های نوروپاتیك همچون كاربردهای این پانسمان است.

از دیگر كاربردهای این محصول دانش بنیان می توان به زخم های ناشی از آرتریت روماتوئید، انواع خراش ها و بریدگی ها، مناطق پیوندی پوست و زخم های سیاهرگی و سرخرگی اشاره نمود.

پانسمان های ماتریكس كلاژن تحت شرایط GMP و طبق استانداردهای ISO13485، ISO9001 و FDA-QSR در مقیاس صنعتی قابل تولید است.



1398/01/17
14:51:56
5.0 / 5
4372
تگهای خبر: بیمار , تكنولوژی , تولید , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
رژیم آسان - easy Diet
easydiet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رژیم آسان محفوظ است

رژیم آسان

رژیم غذایی لاغری آسان