معاون پرستاری وزارت بهداشت در اولین كارگاه كشوری مدیریت پرستاری بحران عنوان كرد

اجرای نظام خدمات جامع و همگانی سلامت طبق تكلیف برنامه ششم

اجرای نظام خدمات جامع و همگانی سلامت طبق تكلیف برنامه ششم رژیم آسان: معاون پرستاری وزارت بهداشت در كارگاه ˮمدیریت پرستاری بحرانˮ اظهار داشت: وزارت بهداشت نظام خدمات جامع و همگانی سلامت با اولویت بهداشت و پیشگیری بر درمان را بر مبنای تكلیف برنامه ششم توسعه اجرا می كند كه مراقبت های اولیه سلامت و به كارگیری گروه های پرستاری در سطح جامعه و منزل همچون اقدامات آن می باشد.



به گزارش رژیم آسان به نقل از ایسنا، دكتر مریم حضرتی با اشاره به اهمیت حوزه سلامت در زندگی مردم، اضافه كرد: سلامت، نیاز اولیه و تقاضای مردم است و به همین دلیل، تشكیل كارگروههای مربوطه در این بخش و فعالیت آنها، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در بیان اهمیت برگزاری كارگاه مدیریت پرستاری بحران، به توانمندی پرستاران در بخش های مختلف و در شرایط خاص اشاره نمود و اظهار داشت: عموما در ۴۵ روز اول در هر شرایط بحرانی، خدمات پرستاری در كنار پزشك (عمومی) بیشترین خدمات مورد نیاز مردم است، یعنی اگر پرستاران آماده باشند، بخش اعظم نیاز مردم در شرایط بحرانی، مدیریت می گردد.

وی با عنایت به ضرورت آمادگی پرستاران برای فعالیت در شرایط بحرانی كه در آن خیلی از برنامه ها و مسائل غیرقابل پیش بینی است، تصریح كرد: با عنایت به پتانسیل بسیار ارزشمندی كه در این قشر وجود دارد، اگر بتوانیم تیم هایی را برای مدیریت پرستاری در شرایط بحرانی داشته باشیم، می توانیم علاوه بر فعالیت در داخل كشور، در صورت لزوم، فعالیت برون مرزی هم داشته باشیم.

آمادگی و اعزام 200 پرستار به مناطق زلزله زده كرمانشاه

دكتر حمیدرضا خانكه، رئیس مركز تحقیقات و گروه آموزشی سلامت در حوادث و بلایا در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی هم در مراسم شروع به كار این كارگاه، با بیان تاریخچه كوتاهی از وقوع زلزله های رودبار، بم و كرمانشاه و تعداد كشته شدگان و مصدومان این زمین لرزه ها، اظهار داشت: كشور ما برپایه مستندات در معرض مخاطرات و حوادث و بلایای غیرمترقبه است و این درحالی است كه نگاه ما به توسعه در كشور، با عنایت به مدیریت خطر نیست.

وی اضافه كرد: پس از وقوع زلزله بم، دولت وقت دستور تشكیل ستاد مدیریت بحران را در كشور داد و در این ستاد، وظیفه خدمات مربوط به حوزه سلامت و ریاست كارگروه سلامت در حوادث غیرمترقبه، با وزیر بهداشت است و دانشگاه های علوم پزشكی كشور نماینده وزیر بهداشت در سراسر كشور و مدیریت بحران در آن مناطق هستند.

قائم مقام سازمان اورژانس كشور همینطور اظهارداشت: هم اكنون در سطح جهان، سطح خدمات سلامت كشورها، با تعداد كشته ها و مجروحان در حوادث و بلایا در آن كشورها ارزیابی می گردد.

دكتر خانكه اضافه كرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله كرمانشاه، با هماهنگی به عمل آمده با معاون پرستاری وزارت بهداشت، خوشبختانه این آمادگی در بخش پرستاری وزارت بهداشت بود كه در كمتر از دو ساعت، ۲۰۰ پرستار آماده اعزام و عرضه خدمت به مصدومان بودند.

رئیس مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا وزارت بهداشت، در انتها سخنانش به چگونگی برگزاری كارگاه آموزشی مدیریت پرستاری بحران اشاره نمود و اضافه كرد: این كارگاه در قالب سه پودمان برگزار می گردد و در انتها آن، گواهینامه مربوطه از جانب وزارت بهداشت و در صورت امكان، گواهی بین المللی برای شركت كنندگان صادر خواهد شد.

گفتنی است، نخستین دوره كارگاه كشوری " مدیریت پرستاری بحران " از روز سه شنبه (۲۴ بهمن ماه) به مدت سه روز با حمایت معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، همكاری سازمان اورژانس كشور و با همت مركز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سالن اجتماعات فارابی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در حال برگزاری است.

بر اساس گزارش سایت وبدا، این كارگاه آموزشی با حضور دكتر مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، دكتر كولیوند رییس سازمان اورژانس كشور، دكتر حمیدرضا خانكه قائم مقام سازمان اورژانس كشور، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، رئیس و اعضای هیات علمی مركز تحقیقات و گروه آموزشی "سلامت در حوادث و بلایا " این دانشگاه و جمعی از پرستاران دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور برگزار گردید.




1396/11/27
16:58:34
5.0 / 5
4675
تگهای خبر: پزشك , خدمات , درمان , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
رژیم آسان - easy Diet
easydiet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رژیم آسان محفوظ است

رژیم آسان

رژیم غذایی لاغری آسان