در گزارش رژیم آسان عنوان شد؛

سفارش های تغذیه ای در ایام كرونایی

سفارش های تغذیه ای در ایام كرونایی به گزارش رژیم آسان یك متخصص طب سنتی اظهار داشت: در روزهای تعطیلات امسال و شیوع ویروس كرونا از مصرف تنقلات و آجیل پرهیز شود و همین طور ورزش های سبك در روز فراموش نشود.


علیرضا یارقلی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد مصرف آجیل و تنقلات در روزهای نوروز، اظهار داشت: بهتر است این روزها آجیل و تنقلات مصرف نكنیم چونكه در این روزهای كرونایی خرید آجیل و تنقلات و مصرف سریع آنها موجب انتقال ویروس می شود بدین سبب پس از خرید آجیل باید یك تا دو هفته زمان بگذرد تا آلودگی از بین برود. وی اشاره كرد: با نخوردن آجیل و تنقلات چیزی را از دست نمی دهیم پس بهتر است این خوراكی ها را فعلاً مصرف نكنیم اما اگر اصرار به مصرف آجیل داشتیم می توانیم بعد از خرید آنرا به مدت یك دقیقه بر روی گاز در ماهیتابه با حرارت بالا تفت داده و سپس مصرف شود. این متخصص طب سنتی در مورد ورزش های روزانه نیز اظهار داشت: می توانیم با ورزش هایی كه مناسب آپارتمان است در ایام كرونایی كه در قرنطینه هستیم نرمش نماییم و اینگونه از چاق شدن هم جلوگیری نماییم. یارقلی اظهار داشت: ورزش های سفارش می شود كه ۱۵ بار در روز هر كدام به مدت یك دقیقه صورت گیرد و این ورزش ها را نیز می شود در فضای آپارتمان انجام داد و هیچ مزاحمتی برای كسی ایجاد نمی گردد. وی درباب وعده های غذایی در ایام تعطیل كرونایی نیز اضافه كرد: در این روزها كه در خانه هستیم بهتر است روزی یك وعده غذای اصلی كه شام است میل شود و ناهار را نیز بسیار سبك بخوریم مانند سوپ های ساده سوپ پیاز و سایر سوپ های ساده ولی پر خاصیت و صبحانه را نیز كامل میل نماییم. این متخصص طب سنتی با اشاره به اینكه در بدن ما قوه مدبره وجود دارد، اظهار داشت: این قوه همان شعور است. در اصل بدن ما یك فهم اولیه دارد و می تواند یك كار را انجام دهد و اگر ما غذای زیادی را میل نماییم، پس از آن تمام وقت بدن صرف هضم غذا می شود در صورتیكه در روزهایی كه روزه هستیم و یا غذا كمتر می خوریم سرحال تر هستیم. یارقلی افزود: بنا بر این بهتر است در این روزها كه ویروس كرونا شیوع پیدا كرده است از مصرف زیاد غذاها پرهیز و غذای سبك بخوریم تا این قوه مدبره بتوانند راه مقابله با ویروس را در بدن پیدا كند. وی اظهار داشت: بهترین درمان در این روزها مصرف غذای كم حجم و سبك و خواب خوب است بطوریكه باید در ساعت ۱۱ تا ۱۲ شب خوابید و ۵ و ۶ بامداد بیدار شد و بهتر است كه در طول روز نیز نخوابیم. وی با تاكید بر اینكه امسال كمتر چاق می شویم اظهار داشت: سال های قبل باید دید و بازدید نوروزی می رفتیم و در هر مهمانی آجیل و شیرینی مصرف می شد اما امسال كه در خانه هستیم این میزان كمتر می شود بنا بر این نسبت به سال های قبل كمتر چاق می شویم.


منبع:

1399/01/11
22:19:05
5.0 / 5
2153
تگهای خبر: تغذیه , خواب , درمان , شیر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
رژیم آسان - easy Diet
easydiet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رژیم آسان محفوظ است

رژیم آسان

رژیم غذایی لاغری آسان