ورزش در منزل در ایام كرونایی از زبان یك متخصص

ورزش در منزل در ایام كرونایی از زبان یك متخصص به گزارش رژیم آسان یك متخصص فیزیولوژی ورزشی با تاكید بر اینكه حتی در ایام ماندگاری در منزل نباید ورزش را فراموش كرد، اظهار داشت: ورزش علاوه بر تناسب اندام می تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود.


دكتر مرجان افغان در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینكه در ایام انتشار كرونا ویروس می توانیم در خانه ورزش نماییم، اظهار داشت: بهترین تمریناتی كه می توان در منزل انجام داد، تمرینات نشسته روی صندلی و یا ایستاده است. البته كسانی كه زانو درد یا كمر درد دارند باید توجه نمایند كه نمی توانند هر ورزشی را انجام دهند. از جانب دیگر افرادی كه در گذشته مشكلی نداشتند و می توانستند پیاده روی كنند، تمرینات دارای پرش هم انجام دهند.
وی با اشاره به اینكه تمرینات ورزشی می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت كند، افزود: فعالیت ورزشی به شكل روزی نیم ساعت بسیار مفید می باشد. در صورتیكه حركات ورزشی بگونه ای باشد كه ضربان قلب و شدت تنفس را (مانند تمرینات هوازی)، اندكی افزایش دهد، بهتر است. دویدن آرام به صورت درجا، پروانه زدن، لِی لِی كردن و... همچون تمریناتی است كه ضربان قلب را می افزایند.
افغان با تاكید بر اینكه اینگونه ورزش ها تنها برای زمان قبل از بروز بیماری سفارش می شود، اضافه كرد: داشتن وسایل ورزشی همچون دمبل، كش های مقاومتی ورزشی و... سبب می شود تمرین های بیشتری مشابه آنچه در باشگاه های ورزشی اتفاق می افتد را بتوان انجام داد. البته كسانی كه باشگاه می روند بهتر می توانند حركت با وسایل را انجام دهند؛ چونكه نحوه استفاده از آنهارا بهتر بلد هستند، در غیر این صورت تمرینات هوازی خیلی بهتر است.




منبع:

1399/01/06
21:40:22
5.0 / 5
2305
تگهای خبر: بیمار , بیماری , متخصص , ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
رژیم آسان - easy Diet
easydiet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رژیم آسان محفوظ است

رژیم آسان

رژیم غذایی لاغری آسان