چند راهكار طبیعی برای كنترل اشتها

چند راهكار طبیعی برای كنترل اشتها رژیم آسان: احساس گرسنگی یك زنگ اخطار طبیعی برای انسان است تا سوخت مورد نیاز بدن خویش را تامین كند اما در اغلب افراد حتی با وجود خوردن حجم كافیِ مواد غذایی همچنان میل به خوردن وجود دارد.



به گزارش رژیم آسان به نقل از ایسنا، اشتهای زیاد و میل به پرخوری می تواند از نوع مواد غذایی مصرفی، نحوه خوردن، برنامه های غذایی و عوامل دیگر ناشی شود.

قرص های كاهش وزن مدعی از بین بردن اشتها هستند اما تاثیرگذاری آنها قطعی نیست و اغلب عوارض جانبی خطرناكی به همراه دارند.

سایت مدیكال نیوز تودی در این مطلب به برخی راهكارهای طبیعی و بی خطر برای كاهش میزان اشتها اشاره نموده است به صورتی كه با انجام آنها می توان به روشی سالم با احساس گرسنگی مقابله كرد:

- خوردن پروتئین یا چربی بیشتر: تمامی غذاها به صورت برابر احساس گرسنگی را از بین نمی برد. پروتئین و چربی ها نسبت به كربوهیدرات ها در كاهش حس گرسنگی عملكرد بهتری دارند.

- مصرف خوراكی هایی با فیبر بالا: فیبر همچون مواد غذایی دیگر تجزیه نمی گردد و بنابراین برای مدت زمان بیشتری در بدن باقی می ماند. این خصوصیت فیبر سبب كاهش سرعت هضم آن شده و فرد را برای مدت بیشتری در طول روز سیر نگه می دارد.

بررسی ها نشان داده است فیبر می تواند عامل از بین برنده موثری برای اشتها باشد. همینطور دنبال كردن رژیم های غذایی با فیبر بالا با كاهش نرخ چاقی همراه است.

- نوشیدن مایعات بیشتر: نوشیدن یك لیوان بزرگ آب پیش از غذا خوردن سبب می گردد فرد احساس سیری كند و بعد از صرف غذا كمتر احساس گرسنگی داشته باشد.

همچنین نتایج یك بررسی روی اشتهای ۵۰ زن دچار اضافه وزن نشان داد افرادی كه برای مدت هشت هفته ۱. ۵ لیتر آب در روز مصرف كرده اند با كاهش احساس گرسنگی و وزن روبرو بوده اند.

- مصرف حجم بالایی از خوراكی های سالم و مناسب: رژیم گرفتن به مفهوم گرسنه ماندن نیست. برخی خوراكی ها سرشار از مواد مغذی و انرژی و میزان پایینی از كالری هستند. این خوراكی ها شامل سبزیجات، میوه ها و غلات می شوند و مصرف مقادیر بیشتری از آنها احساس سیری را افزایش داده و ازاین رو میل به خوردن خوردنی های ناسالم كمتر می گردد.

- ورزش كردن: ورزش یكی دیگر از عوامل موثر و مفید در كاهش اشتهاست. نتایج یك تحقیق نشان داد ترشح هورمون های اشتها بعد از ورزش كردن كاسته می شود.

- كاهش استرس: نتایج بررسی ها حاكی از ارتباط استرس با افزایش میل به خوردن و خوراكی های غیرمفید و ناسالم می باشد.

- خوردن آگاهانه: مغز عامل اصلی در انتخاب نوع خوراكی و زمان غذا خوردن است. اگر فرد هنگام صرف وعده غذایی به جای تماشای تلویزیون به خوراكی مصرفی توجه كند مقدار غذای كمتری می خورد.




1396/10/28
18:16:18
5.0 / 5
217
تگهای خبر: چربی , طب , غذا , گرسنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
رژیم آسان - easy Diet
easydiet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رژیم آسان محفوظ است

رژیم آسان

رژیم غذایی لاغری آسان