پنج دلیل برای كنترل میزان مصرف قهوه، این یك فنجان را بی خیال شوید

پنج دلیل برای كنترل میزان مصرف قهوه، این یك فنجان را بی خیال شوید رژیم آسان: اگر عاشق قهوه باشید احتمالاً سختتان خواهد بود كه از فنجان قهوه ی روی میزتان بگذرید اما دلایل زیادی هم هست كه نشان داده است مصرف بیش از حد قهوه زیان آور است.


به گزارش رژیم آسان به نقل از مهر، اگر عاشق قهوه باشید احتمالاً سختتان خواهد بود كه از فنجان قهوه ی روی میزتان بگذرید اما دلایل زیادی هم هست كه نشان داده است مصرف بیش از حد قهوه زیان آور است. اول از همه اخبار بدی داریم برای بانوان حاملگی كه عاشق قهوه هستند. یك پژوهش تازه نشان داده یك فنجان قهوه به تنهایی ریسك تولد نوزادان نارس را بیشتر می كند. همین پژوهش می گوید زنانی كه در طول حاملگی كافئین می نوشند احتمال اینكه وزن نوزادشان كمتر از طبیعی باشد بیشتر است. این پژوهش در قالب مقاله ای در ژورنال آمریكایی تغذیه بالینی انتشار یافته است. در ادامه چند نمونه از دلایل مقابل قهوه نوشیدن به صورت مرتب آمده است. قبل از اینكه به فنجان بعدی لب بزنید نگاهی به این دلایل بیاندازید. قهوه ی بد مسموم است. كیفیت قهوه ای كه می نوشید حیاتی می باشد چونكه قهوه بد امكان دارد حاوی ناخالصی بسیار باشد و به مریضی، سر درد یا دست كم حس ناخوشایند عمومی منجر شود. به قول متخصصان، قهوه حتی به سادگی امكان دارد به سبب عمل آوری بد دانه هایش بی كیفیت باشد. بد نیست بدانید یك دانه قهوه كه درست عمل آوری نشده باشد می تواند كل قهوه تان را مسموم كند. قهوه می تواند مرگ آور باشد. اگر میزان كافئین در بدنتان از حد مشخصی بالاتر برود امكان دارد به سبب بی آب شدن بدن منجر به مرگتان شود. نوشیدن ۸۰ تا ۱۰۰ فنجان قهوه (۲۳ لیتر) در مدتی نسبتاً كوتاه به ۱۰ تا ۱۳ گرم كافئین در بدنتان بدل میگردد. البته كه پیش از اینكه به این عدد برسید بالقطع به سبب تهوع بیشترش را تخلیه خواهید كرد چونكه بدن چنین حجمی از هیچ مایعی را تحمل نخواهد كرد. قهوه منجر به بی خوابی میگردد. بیشترین میزان پیشنهاد شده كافئین برای بدن ۴۰۰ میلی گرم است كه با حدود ۴ فنجان قهوه جذب بدن میگردد. اگر به كافئین حساس باشید باید خیلی مراقب باشید كه قهوه موجب بی خوابی مزمن در شما نشود. اگر كلسترول بالا دارید قهوه فیلترشده بخورید. دانه های قهوه كافستول و كاوول دارند. هر دو ماده سطح كلسترول LDL را بیشتر می كند. فیلتركردن قهوه بخش زیادی از LDL را صاف می كند. به هر حال، اسپرسو، قهوه ترك، قهوه فرانسه و قهوه دم كرده مقدار زیادی كلسترول و كاوول دارد. قهوه منجر به شب ادراری كودكان میگردد. برمبنای مطالعات نوشیدن قهوه برای كودكان مناسب نمی باشد چونكه در بازه سنی ۵ تا ۷ سال منجر به افزایش شب ادراری میگردد.

1397/09/12
14:11:57
5.0 / 5
11
تگهای خبر: تغذیه , خواب , طب , قهوه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
رژیم آسان - easy Diet
easydiet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رژیم آسان محفوظ است

رژیم آسان

رژیم غذایی لاغری آسان